Rabu, 31 Julai 2013

Jom Deko Raya

Assalam..Salam 22 Ramadan
Subhanallah...sekejap sgt Ramadan berlabuh..belum puas rasenye dh Syawal membuka tirai kan?
ermmmm....
Arini nk update 3 entry lau bleh...before raye ni...nk clearkan stok2 entry tertunggak..bajet jual kain kan..huhu...

Nak Raye2 ni...kenela deko2 gak umah ckit2..huhu...walhal bkn raye kat umah sendiri pun...haha...sebenarnye lebih pada nak mnjamu mata sendiri....rase puas rumah cantik tau...
sebab aku mang suke yg cantik2 ni...huhu
aku suke bace majalah yg ade hias2 rumah ni...mang katam 40x la...
kdg2 suke gak lau pg rumah org..hotel2 ke...suke tgok hiasan diorg...dari situ kite bleh cedok idea n dapat inspirasi tau...blik2 umah dpt idea untuk deko..mudah kan?
mcm aku....aku mang sukeeee sgt2 deko2 rumah ni..hias sane..hias sini....toilet pun msti dihias...lantak la org nk ckp ape pun....Janji Rumah aku mestila cantik,bersih n selesa...dan semestinya ada BIRU...huhu...baru la bez ade feberet kaler...x gitu...bile balik keje tu...rase refresh je umah cantik n kemas
Dan Semestinya nmpk BIRU ..kuikuikui..tp x bleh la seme nmpk biru...cume motifnye je biru...huhu
Plak tu..menghias rumah ni for me..adalah terapi tau..dpt nyahkan letih...nyahkan stress...bajet nk nyah nyamuk gamaknye...kikiki...
Time2 raye..time2 kenduri kat umah mak aku tu..aku la Interior Design nye....cita2 aku nk jd pereka hiasan dalaman...tp blom tercapai lg tau....
haha..terase byk je melalut kan?jom cekidaut...tp ckit je tau..nnt aku wat next entry lg tau...
manela tau bleh memberi inspirasi gak pd korang..hehe..(bajet ade reader..wekkkkkk)

byk x biru..x tau..nape suke giler biru..since kecik lg tau.....Meja sotong Jati tu rm200 je tau..bli awl pose aritu kat kedai Jati Kabulena Jalan Teluk Sisek..kire murah la tu harga sempena raya la kan....nk bli meja konsul je mulenye..tgok meja ni dpt murah trus angkut..lau x  300 lbh gak..loceng tepi pasu tu...bli dekat Romantika Kuantan...RM5 je..terus angkut 4..sebab takot abiz...bli sebab kaler biru la...selalunye loceng bunga ros merah kan?..Bunga plak aku gubah sendiri tau...aku x pndi ngat nk gubah2 bunga..main hentam kromo je...tu pun aku pos kat FB Jom Deko..ade yg advice suh letak bunga tingi2 tu rapat2...lg cantik....aku rase pun camtu..cume takde mase lg nk gubah balik...
Bunge ni pun aku wat sendiri...pg romantika..tgok gubahan diorg..dpt inspirasi...beli bunga...wat sendiri je..lg puas ati..dpt kaler kite nk..opkoslah biru..hehe..batang buluh x de reben lg...kiri kanan pun 0 lg...
tadaaaaa.dh tmbh reben..nk bg lg berseri la katekan....cantik x?huhu...yg penting puas dpt wat sendiri
alahai.....gmbr cam blurrr je..parkison ape tgn aku ni..haha....bg aku..dh cantik r..huhu..angkat bakul sendiri...lam umah aku..ni part paling aku suke....hari2 lalu msti belek sini...huhu...Seme yg atas gobok ni..beli kat Romantika...cume buah2han tu je bli kat SSF..sbb nk real punye kan...Puas Hati dpt hias sendiri umah mang x bleh duk saje tau..ade je yg nk di belek..kuikuikui...bakat terpendamla katekan.....hehe
rasenye ni jelah untuk Part 1 Jom Deko Raya By Pieh Rizfie ni..nnt nk smbung lg ye....huhu

Tiada ulasan: