Rabu, 19 Mac 2014

Cuti-Cuti Pulau Langkawi (Day 2)

Assalamualaikum
Wahhhhh..Januari,Februari n mac 2014 dh nk menutup tirai...tp X abiz lg nk update
Holiday Pulau Langkawi last year kan....
ermmmm x berkire2 lg tahun 2014 ni nk holiday ke mane..huhu
so continue Day 2 itew kat Langkawi lak ye....
Awas!!!Entry ini mengandungi hampir 100 pic
hoho horlicks..(xde motip)
enjoy your reading







pg tu....kul 7 we alls dh brtolak dri apartment..nk  naik cable car..tkot ramai org kan...dri aprtment ke Oriental Village ni lam 45 mnt gak....ontheway tu..ujan renyai-renyai...takotnye x dpt naik cable car
cantik kan...bangunan kat sini
siap ade tasik lg...nyaman je pg2 kat sini
so ape lg..beli tiket la...time ni...dh ramai org beratur nk naik cable car tau..nsb kitorg pg awl pg..cuaca pun dh ok time ni
Tiket Cable Car
Dewasa:RM15
Kanak2:RM10
yihaaaa..scan tiket la....ish..besar gedabak lengan tu..malu..malu
SNAP SEKALI....huhu..dh mcm wishing stairs lak kan
time....mang x berderet lg org beratur...tp kompem tghari berderet.....sory bro!!!
x ingt dh mesin ape ni...
wahhhhh..5 mnt lg..berdebar gak aku....aku gayat wehhh
time ni...x sabar nk naik
dulu x silap..x de pun beratur siap ade no bagai
Ha!ni 1 pkerjaan yg sgt sush....sushnye nk ajak myabgsyg berposing...makanya adikku Adam yg terlebih senyum kambing







SubhanaALLAH indahnye ciptaannya...gayat weh..tinggi..aku cuak dh time ni
saje tgkap gmbar ni...nk kasi tunjuk inner ckit..huhu..


wow..cantik sgt..ase nk pg lg
pewiiiiitt...agak2 ade gaye model x...perasan ckit

ni kitorg stop dkt checkpoint 1...ecehceh..tetiba ade checkpoint kan
tgok nun jauh di atas bukit tu....gggrrrrrr tingginye


next destination..kire cam final destination la kan..
nk sampi dh....canggih kan
melentok..kikiki
kat sini..besar ckit..n tinggi ckit...huhu..byk ckit bleh bjalan kat sini....ckit-ckit lame2 jd bukit....hahahahaha
kasi tnjuk ckit wife n husband ni..x de romantik pun kitorg ni...huhuhu
feling2 titanic

My Beloved Family....ni la trip we alls ke Pulau Langkawi
haaa ni kire romantik...ckit je romantik...myabgsyg mang sush nk senyum lau bgambar..sbb die x suke bgambar...tkot tersembul taring maybe
dak Humairah...duk mengasuh die la kat Langkawi ni..parents die x pg...mymok x smpi ati nk tggl..so bawak la die
i love this pic...tantekkkkk

ha ni kat cafe before nk turun balik tu..lepak2 lu..asyik duk tgok tali yg menarik cable car tu...ish..ish...x trpikir dek akal kan..camne bleh pasang besi2 untuk jalankan cable car tempat setinggi ni
while drinking,,,opkosla snap sana sini

mai secawan..layan kopi2 panas sambil angin berlalu...
yeahhhh..dh nak smpi bwh...hmpir 2 jam gam kat atas tu

okey..dh smpi bwh....trus je panas kat bwh ni


Mase ontheway nk blik tu...smbil2 jln & tinjau2 kdi2 kat sini..tetibe berkenan nk buat button yg ade gambar camni...
Ayoyo letak kat begla kan..haaaa ni btol2 romantik kan kalah cite hindustan..wallah biar org nmpk beg aku terbelabak biji mata...sila jgn muntah dgn my statement hokey
ok...next destination...we go to waterfalll seven wells...
haaaa nmpk aku tunjuk dgn jari simbol 7 jari tu..kemahen kau kan
kat telaga tujuh ni...kalau rase ade tenaga yg banyak..bleh la siap2 bwk baju sekali ye...why???scroll down again...
then kenela naik anak tangga hmpir seribu anak tangga kot aku main agak2 je..x ingt la..tp aku x larat weh...kat sini..aku baru naik 350 anak tangga tau...kasut aku dh haus tau..sakit angat..sob..sob..sob
smpi pun telaga 7..tens myabgsyg..tlg snap pic...tau je wife die nk msuk gmbo lam blog kan..
kan dh ckp...kene bwk baju..rugi x pekene mandi kat sini...bleh la lepaskan lelah after naik tangga bertingket-tingket tu...(eh ade ke ayat pekene mandi tu...ingt pekene teh o jewww)
fuhhhh..fresh je aku ase kat sini....mampu tgok gambo je la...nyesal plak x naik
ni la kot telaganya..besau gedabak..ade 7 telaga ni...dh name telaga 7..firasat aku la kan
lps dh melelahkan diri kat telaga tujuh tu...kitorg pg Pantai Pasir Hitam...one of the place yg wajib pg..sejarah tempat ni tau
dah ade taman pemaianan kat sini...last pg 2007 aritu x de lg asenye
kdi2 yg jual cenderahati n baju2 ni ..still the same as before..cume kitorg x pg pun turun kat pantai..just singgah je...dh x de dh pasir2 hitam tu..mcm di telan dek zaman je...tp serious kat Langkawi ni..byk sgt perubahan tau..tgok byk perumahan nk naik..maju2 Langkawi
menarik ni
kat sini pun ade service Boat Activity..
sebelum meneruskan perjalanan..isi mnyk dulu....isi 5 hengget je...believe it
we go to Under Waterworld...aku x msuk pun..kakak aku n ank sedara aku je yg masuk
so aku n myabgsyg jalan2 lam market ni je...cuci2 mate jeee
tetiba je snap gmba depa ni...time ni kalut nk pulang kete...haaaaaa knl x?
aku x bape knl r..yg aku tau...boy berbaju itam tu...msuk maharaja lawak...aku xlayan pun MRLM..so aku x knl sgtla...diorg je yg bergambo
Time pulang kete..dpt blik vehicle yg sepatutnye kitorg sewa...alkisahnye....hari yg kitorg smpi Langkawi sabtu tu kan x amik kete lg sbb decide day 2 (ahad) bru nk amik kete so kitorg nk pg Oriental Village tu pepagi (ahad)...so van tu x dpt nk bg pg2 buta.sbb van tu nk digunakan anto kastemer kat airport...huh!! aku dh cuak..sbb aku kan yg arrange seme.....discuss la dgn yg tukang incharge tu...kite byr..so kene ikut la bile kastemer nk guna kannn (gengster x?huhu) sabtu mlm tu day 1 depa call..diorg nk bg dulu kete lain...nissan sentra n toyota innova....ok fineeeee..ahli2 seme ckp berezzz..huh lega mak tau...sbb tu lps pg Pantai Pasir Hitam tu..mnyk dh liplap2..isi je la 5 rggit kan...hahahha..lawak tau...so pd korang yg nk rental car kat Langkawi..make sure tarikh n time n ye...n jgn isi mnyk byk2...sbb langkawi x besar mane pun...
Btw..aku puas hatila sewa kenderaan dgn Jazirah Holiday ni...godek2 google kire yg ni termurah la kan...kitorang sewa Nissan Urvan n wira sedan...ramai kemahen khannn

Sewa Nissan Urvan RM250.00..for peak day...and low season RM180.00
&
Sewa Wira sedan RM90.00 shj..
so total for 2 day  RM680.00 only..berbaloi-baloi

KLIK SINI.....Jazirah Holiday RentalCar


hari pun dh hampir petang..so terjah ke tempat Beras Terbakar plak
dekat beras terbakar ni pun..byk sgt perubahan..dulu2 nk menapak ke tempat beras terbakar ni..x de pun deret2 kedai...tp skrg dh ade la..meriah gitu

ni jela beras yg tinggal
rumah ni cantik...same mcm dulu..
ade psr mlm tau kat tmpt parking kete
pilih2..
huh!!!last destination..Ayer Hangat Well..
Dalam kepenatan..smpt lg la posing...u know me
Sesi merendam kaki....time ni sunset..cantik je tmpt ni walau sunyi ckit...kat sini dh ade kolam air panas khas untuk family mandi tau..tp kene byr RM100 ade guard lg...tp kitorg x mndi..sbb dh magrib kan.
Dulu telaga kecik je..sekarang dh diperbesarkan..so blehla merendam kaki secara berjemaah..
Mang tepatla weolls pg senja2 tmpt ni lgpun kitorg dh x pg mane2 lps pg telaga hangat ni..only go dinner after that......dpt remdam plak kaki lam air suam2 panas ni...fuhhhh lega ckit lenguh kaki menapak tangga kat Telaga 7 tu...
Aku ade tnye sorg budak yg guard kat sini...pernah ke ade org jatuh lam telaga tu....die ckp mase dulu2..maybe sblum Langkawi x aman 7 keturunan kowt...sblum tmpt yg keluar air panas tu di buat telaga comey lote..pernah lembu meragut rumput terjatuh lam telaga dan timbul kat laut masin...ish...ish..ish...dasyat kan
betol..betol..betol (versi upin ipin)
Sunyi sgt muzium ni...dulu ade org jual2 kat bwh muzeum ni..skrg dh kosong...patut la sunyi je..tp kan mase aku pg ni..all places we visited..mcm x de org sgt..maybe time ni baru school holiday kot..
Dulu kat sini..x silap ade pameran tmpt pengantin dulu2...skrg x de dh...diorg letak potret n gambar2 plak
pewiittt..ade gaya Wan Aisyah x keturunan ke-7 Mahsuri?
dh nk blik time ni...
Hari pun dh mlm..so time dinner la plak kan....sblum pg langkawi..aku servey2 lam google nk tgok tmpt mkn bez kat Langkawi..so rata2 blogger cumil n cute yg dh pg Langkawi ni suggest mkn kat Wan Thai Langkawi Restaurant..so weolls gigih la cari restoran ni..pdhl dh 2 3 kali sesat beb..mang dh give up la bile perut dh jd rockers gitu.....abiz pusing dh bando Pekan Kuah tu....cari punya cari....huh!!! jumpe gak..duduk di sebalik deretan kdi.....mang cantik la Restoran ni..ade ciri2 kethaiyan di situ(ape jenis ayat daaaa)..mase smpi org ramai gak...kitorang ambil 2 meja..tp jauh2 la..take noted..lps ni..booking dulu..lau pg lg la kan..hahahahha

ha ni meja yg 1 lg..sekejap je licin..x smpt nk snap gmbo...lapar sgt depa ni...huhu
Ni meja aku...smptla aku tgkp gmbo...Ikan Siakap Sweet Sour...gile sedap beb...Kerabu Mangga, Tomyam Campur, Sayur Campur,Telor Dadar, jus oren & tembikai 2 jug kaca tu, ....Osem sgt beb..sedap giler..Highly Rekemen..patutla depa suggest mkn sini..ini btol2 indah khabar n rupa...Mabeles beb...
Berpeluh2 den mkn.abiz trtggl bedak...thumb up sekali...senyum buat2 ye org tu..kikiki
Tak sia2 sesat ...diorg pun ckp sedap giler bebeh...kembang kempis hidung den....hrge pun x mahal mane...RM300++  affordable untuk 15 dewasa...n tahap kesedapan die wa ckp lu..perggggggghhhh terbaik r....lau pg Langkawi lg..kompem aku dtg lg restoran ni...
Yahooooooo..abiz gak entry Day 2 Pulau Langkawi ni
Sory r bro..lau korg rase entry2 Holiday aku ni panjang berjela dgn nk muntahnye tgok gmbr byk tahap cipan kan..hahahaha..sbb aku suke seperate ikot hari yg aku pg...walau pun berjela...tp senang aku story balik dlm 1 hari aktiviti aku tu...x de la...byk sgt part kan...huhu
next entry day 3 & 4 ..soon

KLIK SINI.....Cuti-Cuti Pulau Langkawi (Day 1)

Papay........Tens 4 Reading

1 ulasan:

Unknown berkata...

Farah pun plan nk ke Langkawi bulan 9 nih..dh pegi sne 2 kali..tp nk pegi lagi..he he he..