Ahad, 17 Jun 2012

Makan Malan Romance

SAlam...huhu..tgok tajuk n3 tu..Romance ape ek???ha..jgn nk pikiau gatai naaa...korg nk tau x?since aku berkahwin ngan myabgsyg..aku selalu berangan nk mkn mlm romantik gitu ngan my husband..bayangkan..dh setahun kitorg kawin..bru skrg tercapai impian ku yang satu..tunjuk ajarku sifu..lalalalalla....hehe...seperti yg aku prnh share before this...patotnye makan malam romantik impianku diadakan pada mlm ulangtahun enebeseri kitorg,,asyik cite sal enebesri je kan aku ni..sila jgn geli takak k...tp...ermmmmmmm...nk tau what happen..tgok jela Sini haaaa.....ok....berbalik Tajuk kite...aku nk share la resepi and cite mkn mlm tu..lau korg maklum..aku kan teringin nk make chicken chop..so aku try la resepi chicken chop tu...pandai kan aku...ingt depa je reti masak...aku pun hebat wooooo...wahwah...
yihuuuuuuu..tu die..kuah black pepper kite..mengancam maaaaaa

dah siap masak..prepareration la kan...susun atur by sy la..tiptop x?sambil2 jerit kat myabgsyg tu..suh cepat siap...
haaa..meh nk story ni..nape tbe2 ade gmba ni...lau nk tahu..sy dh besiap..segala bagai...mkn dan pakai dh ready..tggu nk melahap je..tgok2...aisemen...cikabgsyg duk siang burung lagi...tension jap..x nk rosakkan mood mkn mlm..istifar byk2..hihi


wow...terliyuk x?leh jadi isteri solehah x?insyaallah...tu diaaaaa Black Pepper Chicken...bkn chicken chop...hehe,,menderhakakan nama resepi aku ni...

ROMANTIK KAN????
dah name pun air tangan isteri..of coursela somi kene puji.............................................................................dapnye yunkkkkkkkkkkkkkkkkkkkkkkkkkkkkkkkkkkkk..lebiu lebiu ..kwangkwangkwang

huhu..muka bahagia tgok somi mkn dengan selera....sedar2 dh sendawa bau lada hitam..hihi

licin.....2 manusia bersyukur dengan nikmat hidangan ini...Alhamdulillah


Resepi Black Pepper Chicken (untuk sepasang suami isteri k )

-Bahan-Bahan-
-ayam bahagian dada dan paha (2 ketul sorang baru rock k)
-kentang segera (yg dalam plastik..lau rajin kupas je kentang pastu potong r sndiri)
-sos lada hitam (life)
-cendawan butang dihiris nipis2x (lam tin)
-bawang merah (dipotong dadu)
-tepung goreng ayam (aku gune tepung kentuky je..sodap pun sedap..mudah pun mudah)
-2 sudu makan tepung jagung (bacuh dengan setengan cawan air)
-minyak masak (untuk goreng ayam,kentang segera dan kuah)

Beginilah caraku (lagu shaheizy sam vs yana shamsudin)
1- Mula2 perap ayam ngan tepung kentuky..aku x celup telur pun...lau celup tepung maybe kerak luar ayam  
     lebih  tebal..dan mgkin akan lebih mengemukkan kot...fakta k..kihkihkih...
2- Sementara tu boleh goreng kentang segera
3- Dah siap goreng kentang tersebut boleh mula membuat kuah black pepper,mula2 masukkan 3 sudu besar  
     minyak masak kedalam kuali panas,tumis bawang merah yg telah didadu..bila sudah naik bau bawang  
     tu...masukkan cawan butang dan sos lada hitam...masukkan 3 cawan air pastu bolehla masukkan tepung 
     jagung pastu tuggu la dlm 2 3 4 5 minit..dh agak masak tu..leh tutup api
4- Boleh la goreng ayam yang diperap kedalam minyak yg sudah panas..pastu lepastu x kan aku nk ajar gak  
    kan..pandai2 ko nk hias camne pinggan tu ek..

ok siap..senang dh mudah...


Tiada ulasan: