Ahad, 10 Mac 2013

Jalan-Jalan Cari Makan Nasi Arab Best In The Kuantan

huhu..adakah true penggunaan title aku tu??..cis!!!..janji kudus aku ni untuk menggunakan bm secara full..sungguh aku derhaka untuk  memperajarkan jari jemari ku menulis blog dengan menggunakan ayat bahasa ibunda ku dgn baik...sungguh ku akui aku sudah gigih untuk belajar...ah semuanya kerana keadaan sekeliling...what the salahkan keaadan...salahkan diri sendiri kerna x kuat semangat....hihi..akan ku belajar lg....maklumlah hidup didunia ni 100 pelajaran yg akan kite belajar setiap hari..belajar n teeeerus belajar....ok BACK TO TOPIC..cis Caplock bagai.,...

Ok entry kalini aku nk share ngan u olls Nasi Arab Sedap yg aku dh try Di Kuantan ni....mang terbaik...x perlu nk pg jauh2 pun..kat Kuantan ni pun ade tau wahai Warga Kuantan yg sekali sekala terasa nk pekene Nasi Arab..ok jom ZassSsSsssss.....

OK ni Nasi Arab ape tah aku x ingt name die..tp Nasi Arab la..Bkn Nasi Pakistan ye...haha...Ini untuk 4 org mkn..ade 2 jenis nasi ni...tgok warne nsi tu..berbeza kan?1 jenis ayam dlm nasi if x silap..Nasi Arab Mandy kot yg ayam dlm nasi ni......sbb tu nmpk 2 ketul ayam je...1 jenis nasi lg Ayam luar nasi..haha..main bantai je aku ni...tp ayam die separuh tau...untuk 1 jenis nasi tu..mknenye kitorg 4 org mkn sekor ayam la..sbb amik 2 jns nasi..hohoho tp...tp..tp...kitorg mkn x abiz pun tau..sbb byk giler...almaklumlah...perut seme ramping2 kan...huhu...tulun la ketawa berdekah-dekah..hahahahahahahahha....side die...sup,kari n sambal..seriouly sedap....byk giler nasi die...nasi plak panjang2...msh teringt kesedpan nasi arab ni...nyam..nyam..nyam
HUMAIRAH pun suke nasi arab kdi ni tau....
haaaaaa..ni dalaman kdi tu....OK Nama kdi die Retoran Nasi Arab AL-Jawaher...i think maybe org belah2 Permatang Badak o Sungai Isap dh familiar kot kdi ni..sbb kdi ni senaNg cari..tepi jalan besar je..belah from KL heading to Kuantan....price pun ok..total mkn sekali air buah-buahan u 4 org..just RM53.00 je tau..VERY BAJET..restoran die plak bericon..so selesa sgt tau...so korang pun try2 la ye


ok ..serious x sabar nk abizkan entry nasi arab ni weh...nk share ngan korg...kalini aku nk perkenalkan plak next Restoran Nasi Arab di Kuantan yg best..jeng..jeng,..jeng..... Restoran Nasi Arab Al-Dallah area Indian Town bersebelahan ECM..if x slp..tp ase cam btol dh location die tu...restoran ni..deco die mang cntik..walau x total cam kat arab je...actually restoran ni baru sgt dibuka pd 1 mac 2013..owner die dri Yaman tau...die punye tukang masak pun dri sana tau...mang terbaikla....layanan dri staf die pun baik2 tau...pokok pangkalnye..ase cam nk dtg lg mkn kat sini..


ops!!...lupe lg Name nasi..hihi..ni yg aku order ...tgok tu nasi die kaler putih..selalu nasi arab yg aku mkn colur die ala kekuningan coklat gitu...siede die sambal n kari die lam tupeware kecik gile...pastu salad die...

air epal 0..nsb tukang buat air pndi wat epal o tau..n teh cengking for myabgsyg...grrrrrr seram dengra teh cengkih

ok ni nasi arab yg aku dh simbhkan dgn kuah kari die..ahhhhh..serious aku ase terliur weh....rase nk hayun kaki ke je ke sane...perghhh Nasi Arab kat Restoran ni mang bez in the world la...serious nasi die x muak...ayam die lembut smpi ke tulang tau...kuah kari die pun bez gilerrrr...dh la kuah die bekas kecik..so kne mntak bykla kuah die..hahaha

see..besar x pinggan tu....bkn aku sorg je mkn tau..satu pggn u 2 org..ayam separuh...

serious aku bahagie memakan nasi arab di Restoran Al-Dallah ni....

tangan gemuk ku n myabgsyg..berebut2..hihi...

my abg syg menikmati keenakan Nasi Timor Tengah....tgh gigit tulang Ayam ke tu you..hehe

erkkkkk...Alhamdulillah Kenyang sudah...serious licin weh..x malu dh ase..biasalah..kami ni kan manusia yg x suke membazir...haha

pastu kite pekene plak air teh cengkih..sebenarnye name die bkn teh cengkih..tah aku x ingtla name die..tp serious weh..teh die rase cengkih...1 teko RM5.00

Teh Cengkih ni bile dkt lidah rase cengkih..tp bile telan rase pudina..apakah itu???

pst..pst..nila tukang masak die..pak Yaman..hihi..capture snyp2

ha..ni la Restoran tu..Bersebelahan dgn Restoran Nasi Kerabu....cantik Deco die tau..so...lps ni aku nk jejak lg kesini...Terbaik...mang dri jln besar menuju ke ECM tu mang nmpk la...Nasi Arab yg aku mkn tu RM 17.80..lau person RM10.00..so jimat lau mkn untuk 2 org....next pg restoran ni..nk pekene roti die plak..giler besar gedabak roti die..ok nnt i cite tau..ok papay...selamat mencuba...

1 ulasan:

Rozita Ceritaita berkata...

singgah baca entry nasi arab dan follow..