Isnin, 1 Jun 2015

Ikan Keli Goreng Berlada

Resepi dah lame dah aku draf lam blog...tp tah knape aku x publish pun aku x tau
so saje je la nk share kat blog ni kan..kasi up sikit...kot2 ade org nk cari resepi keli berlada nk2 pose nnt kan...

ni bahan wajib..Ikan keli yg sudah di goreng kunyit..ikan keli liar ni....isi die x sama dgn ikan keli kolam...ikan keli kolam rasa cam isi ayam je...aku rase la
bahan2 die sgt la mudah.com...bawang merah,putih,lada besar n cili padi..nk kasi terangkat sikit
bawang besar potong bulat2..u hiasan konon nk bg cantik n kaler2 ckit
Kisar semua bawang merah,putih, lada besar n kecil sampai lumat
lepas tu tumis je..sampai naik bau.
bila bahan tumis sudah masak n agak kering letak bawang yg di hiris bulat.....n garam secukup rasa
masukkan ikan keli yg sudah di goreng
gaulkan perlahan..supaya ikan x hancur..ko jgn nk ganas sgt la..huhu...time ni kene tampilkan kelembutan 35 darjah tah tau
so..bleh trus hidang...mkn dengan nasi panas je..x layan dah lauk lain

so selamat mencuba resepi yg very easy n simple ni ye

Tiada ulasan: