Ahad, 19 Januari 2014

Januari 2014 Yang Mendukacitakan

Assalamualaikum
Salam Isnin
X byk yg nk diceritakan berkaitan tajuk Entry..just nk share je galau di hati ni..huhu...mcm lagu ct Nurhaliza je kan...kuikuikui..aritu end year 2013..ade gak aku update entry mendukacitakan...so awal tahun 2014 ni..sekali lg aku di uji yg mendukacitakan...sayangnye Allah pd hambanya..Indah sungguh ujian mu Ya Allah..baru sedikit ujianmu..tp seolah2 aku x mampu menanggungnya.

Khamis mggu lps balik dri Jerantut time tu..sbb aku ade program..so  smpi2 umah Myabgsyg tell me something yg not expect.siap suh aku janji lg..jgn mrh n nangis....aku yg dh x sbr nk tau...dgn berdebarnye..aku ckp la...ABG Kene Tukar ye?????.....memang sungguh x di duga..myabgsyg angguk...aku tnye kat mana...die ckp kat Bukit Besi....apa lg..meraung la den..mcm baby nk susu....wahwahwah....cis!!!..(gelak sedapkan ati)...almost 3 year mnjadi wife n husband ni...ckit pun x terlintas..yg we all akan jd wife n husband weekend...maknanya..kitorg x kan dpt duduk sebumbung lg...sbb aku keje Kuantan..die plak keje Bukit Besi...lbh kurg sejam gak la dr Umah mak mentua aku kat Kuala Terengganu...so myabgsyg decide nk duk umah my mum inlaw n aku duk umah mymoksyg la...

Terus buat aku terpikir..kenapa mesti ade yg hukum kami begini...membuat keputusan smpi sanggup memisahkan suami dan isteri..anak dan ayah..ibu dan anak....x bleh ke di kaji dulu...smpi x melibatkan soal hati..melukakan perasaan org...percayalah...kalau x buat ape2 pun..x merugikan sape2....sape nak berpisah dengan orang kita sayang....Biarlah Ajal dan Maut sahaja yg memisahkan...sbb hidup kite ni pun x lama.
Ada Kuasa ke kita melawan Kuasa....terserah...Kita Merancang Allah juga merancang..tp perancangan Allah lebih baik....aku redha dan pasrah dengan Qada & Qadar mu ini Ya Allah...Aku mohon beribu dugaan yg datang ini...mudahan kau memberi berjuta Hikmah kebahagiaian pdku Ya Allah..Amin

Tinggal 2 minggu je lg..aku n suami aku akan tinggalkan Cheneh..now kitorg tgh mngemas2 brg nk msuk kotak....sEkali lagi aku x duga..aku akan pindah dari Cheneh sbb myabgsyg akan bertukar...aku angankan kami akan berpindah..sbb nk masuk rumah baru.....Anganku Musnah.....ermmmm..nmpknye Allah masih belum kabulkan doaku..

Hope So...Allah bantu aku hilangkan segala rasa sedih yg berbuku dalam hatiku ini...Barulah aku tahu perasaan org yg terpaksa hidup berasingan dengan suami or anak-anak...Berat mata yg memandang..berat lg bahu yg memikul..semuanya demi sesuap nasi yg pastinya untuk kehidupan yg lebih baik..
Ramai kan yg terpaksa berasingan dgn keluarga...demi Kerja dan Amanah..semoga Allah memberikan kekuatan buat kite
Positif...positif
Selamat Tinggal Bandar Baharu Cheneh..terlalu byk kenangan kite....suka n duka ku byk disitu bersama Suamiku Rizai Awang yg sgt aku kasihi....huhu

-BYE-

2 ulasan:

dihatikukamu berkata...

Salam perkenalan.visiting u back. Thanks sudi singgah ke blog dian. Ye kita cam ade chemistry sedikit sebanyak :) Anyway salam perkenalan. Don't worry Allah duga kita jadi weekend husband and wife untuk menguji kita. bersabar je la dan doa banyak2 moga dipermudahkan jalan.

Tanpa Nama berkata...

InshaAllh...stp yg dtg msti ada hikmah..at least dok dkt ngn family...sakit demam ada family...think positif my sis cyg...