Selasa, 25 September 2012

PROJEK DIET

HAI....arini...ehem..ehem...sambil usap2 tgn..yeahhh..sy hampir nk melancarkan projek diet sy..yg akan berlangsung 1.10.2012...tak sabar sgt tau...bukan ape..sjk2 syawal ni.(salahkan bulan mulia tu plak ek)..eh2..salahkan nafsu hokey.....mkn ku semakin byk..berselera tahap bela jin 4 ekor...tu haku hangin ngan jin tu....hehe......nk diet ni..bkn ape...untuk cantik tu dh tentu....untuk sihat tu pun penting...bile makan x tentu hala...asyik mentakkedarah makanan yang x berkhasiat eh silap ayat....i mean makanan yg x seimbang..maka inilah jadinye....myweight naik between 20 ke 25 kilo....u can imagine x?mcm mane badan aku...lau dh naik sampai camtu....nak tgok cermin nk try2 baju dkt shoping mall pun aku tak sanggup tau...maka dengan itu..projek diet ku akan dilangsungkan juge...never2 giveup........
oh no..........sy taknak jd seperti ini.....TIDAKKKKKKKKKKKK!!!!!!!!!
OK anda sanggup untuk jadi seperti diatas....aku x sanggup hokey...walau cume muke je...........aku x nak dikategorikan gadis obes......
DULU aku pernah gemuk...pastu nak kawein punya pasal aku diet...and dapatlah badan yg aku nak..ala2 model gitu...diet pun 4 bulan je...dapat la bmi yg ok...tinggi 166 berat 63..kire ok sgt la tu kan.....yg paling bes....aku nk hari bahagie aku biarlah aku kurus...baru syok tgok gambau kawin..nk2 dpt bdn lbh kurg somi...biarpun tggi x bape nk same..almaklumlah myabgsyg ketinggian die agak kurg dari aku..hihi,..jgn mare ye abgsyg....
OK....ini gambar mase majlis pertunangan aku..kire sebelum aku diet for my wedding...GEMUK KAN???tp tetap cantik..aku x tipu...sbb org yg dtg mase aku bertunang..seme ckp aku cntik...pdhl x gune makeup pengantin pun...cme kwn je yg makeup...makeup cam nk pg tgok wayang je....hihi..terbaik my fren make u tunang aku ni...huhu perasan kene lebeyh ckit..hohoho
dan jeng..jeng..jeng....
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
terkejut x?jauh beza x dgn gambar pertunangan aku?KURUS KAN?hehe.perasan lg...saje wat gmbr ni besar..nk kasi tgok perbezaannye...date gambr ni 11.4.2011..last year....
gambar lg..sbb aku suke gmbr ni..huhu.....meh nk story camne aku leh kurus gini...haaaa..ni sebab aku bersusah payah dan x bersenang lenang la nk diet....aku start diet ni 1.2.2011...and gmbr ni diambil seperti tarikh gambar diatas....aku diet smpila aku nk nikah pada 26.5.2011....abis seme tnye aku awat aku leh kurus camni...yg bez..seme ckp aku cantik..adoi..perasan lg...dh memang lau jd pengantin org akan ckp pengantin cantik..tol x aku ckp.
Seperti yg aku ade ckp..aku diet aritu sbb nk kawin..nk nmpk bertambah cantik ble hari bahagie nnt..and for surela untuk suami tercinta juge ..hehe..nakal tau!!.....sbb pd aku..kurus+sihat itu cantik....and lau aku gemuk sgt time kawin...x cantik r..itu just pndgn aku okey....nk2 aku berdebor gile time servey2 wedding planner ni..tkot badan besor ni x de size..nnt x dpt baju yg cantik2 lak...thats whyla aku nk kurus+sihat=cantik tu...nnt tgok gambar kawen..aku jd x syok..sbb seme gmbau nmpk aku gemuk...pastu duk mengomel...jurugambo x pndi amik gmbr walhal byr ribu riban dh...padahal mang gemok nk mampos pun.....itula yg aku akan ckp lau aku gemuk time kawin aritu..tp alhamdulillah..aku dpt pertahankan dan melwan nafsu mkn...padan muke ko nafsu..x dpt tundukkan aku..huhu....lbh kurag 5 bulan gak aku diet ni....mata pun juling2 smbil telan air liur tgok kfc,pizza,mcd...hey..hey bye..bye jela kat sume tu...joging pun x la sgt sebab x byk mase nk joging ptg2 blik keje. Alhamdulillah.........syukur sgt..berkat sokongan tunang(sblum kawin..tunang la kan),family and kawan2 time diet dulu untuk kurus+sihat=cantik ... aku dpt capai impian aku untuk kurus time wedding...
Dan impian tu aku kena laksanakan lg sekarag..sbb aku dh balik cam sblum kurus untuk kawin dulu...huwaaaa....kan bez lau menternak lemak ni dpt anugerah...huhu..ini gara2 x kawal and maintainkan makan...ini lah padahnye..kene la kawal makan balik..baju2 nk pi keje byk yg dh sendatla...x dpt bergaye lbh dh...seluar jeans pon dh lame x pki..pki slack je skunk ni...asyik kene peli ngan myabgsyg and family je aku ni kuat mkn...kwn2 pejabat pun dh ramai yg bertanya x kurg juge ade yg menyindir dgn kenaikan badanku ini....seme duk tnye..aku ni ade isi ke...naik bdn ni....x pun dialog diorg..aku ni senang hati sgt ke skrg ni...huhuhu.....tp seriouly aku ckp weh...dpt rase perbezaan time gemuk and kurus...bertuahkan aku dpt rase 2-2 jenis ni kan??..lau gemuk dulu...rase berat je badan ni....kepala pun selalu je sakit...nk kate tiap2 hari nk skit kepala....tp ble kurus..aku kawal makan.....makan makanan seimbang badan rase ringan...bertenaga...kepala x sakit...nk2 mase gemuk dulu and gemuk sekrg..wahwah..main tibai je mkn ape...lau org bg sekor kambing..ngan ekor2 die aku mkn kot...hahaha....lau time gemuk aku pakai tshirt gerenti xl n L..pstu kurus pakai m..seluar jeans pun time gemuk 38..time kurus 32 je sizenye...myabgsyg pun selalu ckp..aku cantik sgt mase kurus mcm model katenye...ase kembang kempis je hidung aku die puji camtu....tp die x ksh aku gemuk atau kurus....sbb die ngorat aku dulu..aku gemok..bkn kurus hokey..no2 gosip..haippp!!!sadis aku ase bdn naik turun cam aku ni..hihi...yg pasti pokok pangkalnye...bermula pada cara dan apa yang kite ambil untuk makanan kita...tepuk dada tanye selera.....cis!!!...dh mcm karangan dh ayat aku ni...... sory ar terpnjg ckit...
haaa...ni la mase wedding aku aritu...boleh di kire sebagai kurus x?hehe
wewiiittt..gatal gitu..aku n myabgsyg....hehe....dh kecik kan aku..aku suke sgt mase kurus aritu..rase cantik dan sihat....yeahhh..perasan lg..sila jgn muntah bebeh...
 Jadi korang yg ade hati nk kurus,cantik dan sihat tu.. cume belum laksanakan diet tu...ape lg....sile la cabar diri anda.......goodluck for me!!!!!lg 3 hari untuk aku diet...cayok..cayok!!!!


-Tips diet KURUS+SIHAT=CANTIK dari aku-
  1. Jgn makan makanan yang berminyak
  2. Makan makanan yang direbus....jika ikan hanya dipanggang,sayur campur dibuat sup sayur,Amalkan      sebiji epal setiap hari...
  3. Pastikan anda tidak stress time diet....jgn cut makanan korg......mase aku diet dlu..aku bantai je mkn ikan pangang 2-3 ekor sekali mkn..sup sayur semangkuk besar..janji ianya adalah makanan yg tidak berminyak and berlemak....
  4. Pagi makan roti Gardenia warna hijau atau kuning takpun biscuit jacobs bulat2 dlm tin tu....minum bersama air milo kosong ye..aku dulu langsung x minum manis,,air gas and ais k...

Untuk lebih kepastian.pasal nk kurus2 ni.....semuanya dihujung jari anda ye.....Ok itu sahaja tips dari aku.....untuk penurunan lebih cepat boleh la ambil suplemet tambahan sepeti jus mate-5...mcm aku dulu...aku cume amalkan 5 kotak sahaja untuk kurus tu...pesanan aku..jgn strees untuk diet kite....Jika kita bersungguh-sungguh...kita juga yg dapat hasilnya..sekian tips dri aku....kite tggu next entry untuk POJEK DIET aku ni ye..permisi dulu yok....

2 ulasan:

Qiela berkata...

kak piiii... heheheee, cmne ley jumpa kat sini kan. anyway...k. p dah kuruihhh la. nk kuruih guana lagi. kila ni je :( pas kawen, cm kena pam!

Pieh Rizfie berkata...

heeeee..kila..kak pih saje2 taip kat google perkahwinan di taman pertanian..tgok2 ade awk...hiiiii.x sgke jmpe di blog..kak pih gemok sgt..awk yg kuruih tau,,,,,